Jdi na obsah Jdi na menu
 


PF-62 Pepina

V roce 2013 byla pořízena půdní fréza PF-62 pojmenovaná Pepina na dokončovací práce po Holandíkovi a na polní práce na druhé zahradě, kde se s Holandikem kvůli tomu, že nemá spz nedostanu. Jedná se o tovární výrobu z Agrostroje Prostějov. Pepinka má uveden rok výroby 1957, ale asi to není skutečnost

MOTOROBOT PF-62

Motorobot PF-62 je jednonápravový traktor, pojízdný na dvou kolech, který ve spojení s vhodným nářadím vykonává nejrůznější práce v zahradnictví, zelinářství, ve školkách, sadech, parcích a v zemědělských závodech. Vyžaduje k obsluze jediného pracovníka. Při pohybu se motorobot řídí pomocí řidítek (klečí).Motorobotu je možno použít pro dopravu, orbu, kultivaci, frézování půdy, vrtání jam, sečení trávy, zametání, řezání dřeva, pro pohon drobných strojů a jiné práce.

Popis stroje:

Technické údaje

délka

2400 mm

šířka

780 mm

výška

1110 mm

váha stroje na diskových kolech

350 kg

disková kola: pneumatiky

6,00 x 16''

rozchod kol

620 mm

tažná síla (podle povahy terénu)

150 - 300 kg

pojezdová rychlost při otáčkách motoru 2300 ot/min. a obvodu kol 2280 mm

1. převodový stupeň

 

 

3,2 km/h

2. převodový stupeň

4,2 km/h

3. převodový stupeň

9,2 km/h

zpáteční převodový stupeň

3,2 km/h

Motor,

výrobek n. p. Motor, České Budějovice (závod Vodňany), je dvoutaktní jednoválec, chlazený vzduchem, se setrvačníkovým magnetovým zapalováním, čističem vzduchu a tlumičem výfuku. Tlumič výfuku je snadno rozebíratelný. Motor se maže olejem přimíchaným do benzínu.

Technické údaje k motoru

označení

BD-1-S-72A

vrtání - průměr

72 mm

zdvih

78 mm

obsah

317 ccm

jmenovité otáčky

2300 ot/min.

jmenovitý výkon

5 k, tj. 3,73 kW

spotřeba paliva

55 g/k/h+10 % (nevím, co to je)

spotřeba oleje

0,1 l/h

Převodová skříň

má tři rychlosti dopředu a jednu zpáteční. Ozubená kola převodové skříně jsou kalena a cementována a jsou v olejové lázni. Pro pohon nářadí motorobotu slouží předlohový a hnací hřídel. Na konci předlohového hřídele (spodní hřídel) a hnacího hřídele (horní hřídel) jsou zubové spojky pro připojení jednotlivých druhů nářadí. Není-li spojka předlohového hřídele v činnosti je zakryta přírubou závěsné vidlice se čtyřmi šrouby, a konec hnacího hřídele je zakryt vypouklým víčkem se třemi šrouby.

Diferenciál

umožňuje ovládání stroje v zatáčkách, jeho uzávěrka zamezuje prokluzu kol v nerovném terénu. Diferenciál se zapíná nebo vypíná uzávěrkou diferenciálu, umístěnou na klečích.

Pojezdová disková kola

6,00 x 16'' jsou opatřena nízkotlakými pneumatikami s protektorem pro zemědělské traktory. Kola mají rozchod 620 mm. Stroj pracuje dobře i v písčitém nebo měkkém terénu, neboť kola motorobotu jsou dostatečně široká, a proto neprokluzují (nemohu potvrdit - kola často při naloženém vleku prokluzují). Litinové náboje kol jsou upraveny jako bubny pro čelisťové brzdy. Zvyšují adhezní váhu, a tím i tažnou sílu stroje.

Řízení.

Motorobot se řídí klečemi, které jsou podle povahy práce bočně i výškově stavitelné. Na jejich pravé rukojeti je umístěna plynová páčka, na levé páka spojky. Páky pro řazení rychlostí jsou dvě, a jsou umístěny před kloubem klečí, kde je též dopředu skloněná páčka pro obsluhu diferenciálu. Nádrž na palivo o obsahu 10 litrů a skříňka na nářadí jsou upevněny nad motorem a chrání jej shora. Vpředu je motor chráněn maskou.